رسانه عطرگلاب

آموزش تدوین و فیلم سازی به زبان ساده

نکات مهم قبل از شروع تصویربرداری

آموزش نکات مهم قبل از فیلمبرداری

در دومین قسمت از مجموعه فانوس خیال که آموزش فیلم سازی به زبان ساده را برای شما فراهم کرده است به نکات مهم قبل از شروع تصویربرداری خواهیم پرداخت.

  • ۲۶

انواع سیستم دوربین های فیلمبرداری از نظر طراحی

آموزش تصویربرداری : انواع سیستم دوربین های فیلمبرداری,کاور

شکل گیری آموزش تصویربرداری ابتدا از شناخت و یا آموزش دوربین فیلمبرداری آغاز میشود. همانطور که در دروس قبلی آموزش فیلمبرداری به آن اشاره کردیم برای تصویربرداری موفق باید دوربین خود را به خوبی بشناسید و کارایی آن را بدانید. انواع سیستم دوربین های فیلمبرداری نیز یکی از درس های کارآمد در حوزه تصویربرداری به شمار میرود که در ادامه به این مبحث خواهیم پرداخت.

مزیت های استفاده از دوربین فیلمبرداری حرفه ای

آموزش تصویربرداری,کاور

آموزش تصویربرداری: همانطور که میدانید در مقالات آموزش تصویربرداری گفتیم که بهتر است قبل از شروع کار با دوربین فیلمبرداری حرفه ای کار با آن را یاد بگیرید تا به مشکلی برنخورید. یک دوربین فیلمبرداری حرفه ای با توجه به قابلیت های ویژه ای که دارد این امکان را به تصویربردار می دهد تا در هر مرحله از کار بتواند فیلم را ببینید و هر صحنه ایی که دچار مشکل و ایراد می باشد را حل کند. پس شما می توانید در هر لحظه فیلمی را که ضبط کرده اید را به روی مانیتور و یا در نمایش خود دوربین تماشا کرده و ایرادات را رفع نمایید.

لازم است بدانید که دوربین فیلمبرداری جز وسایل الکترونیکی می باشد. نسل جدید این دوربین ها به صورت شارژی هستند و تا زمانی که دوربین شارژ داشته باشد شما می توانید فیلمبرداری نمایید. نکته دیگری که لازم است بدانید این مورد می باشد که، فیلم برخی از این دوربین ها به روی یک نوار ویدیو ذخیره می شود که قیمت این نوار ها بسیار ارزان می باشد و شما میتوانید از یک نوار ویدیویی چندین بار استفاده نماید.

برسی انواع دوربین های فیلمبرداری و کارایی آنها

آشنایی با انواع دوربین و کارایی آنها

 

برای استفاده از هر وسیله ایی لازم است تا در ابتدا مشخصات و نحوه کار با آن وسیله را بدانیم. بخصوص که اگر این وسیله جدید دوربین باشد. همانطور که می دانید دوربین یکی از وسایل الکترونیکی بسیار حساس می باشد که در ابتدای کار با دوربین اگر مشخصات و کاربرد های آن را ندانیم ممکن است خسارت جبران نا پذیری به دوربین وارد نمایم. همچنین در ابتدا باید بدانیم که دوربین های ویدیویی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها مخصوص فیلمبرداری در یک مکان مجزا می باشند. به طور مثال یک سری از دوربین ها تنها مناسب برای فیلمبرداری در استودیو ها می باشد و بسیاری نیز مناسب برای فیلمبرداری مستند مناسب می باشد. در ادامه قصد داریم تا به صورت مختصر به برسی انواع دوربین های فیلمبرداری بپردازیم و کاربرد های آن را به شما عزیزان بگویم. پس با ما در این قسمت از آموزش فیلمبرداری در وبسایت رسانه فارسی همراه باشید.

  • ۲۷
Designed By رسانه فارسی Powered by Bayan